Contact Meetgroep Zaanstad

We vroegen ons af hoe we het beste onderling met elkaar contact kunnen houden:

  • Via een nieuwsbrief met lokale updates en input vanuit de meetgroep;
  • Via een mailketting (met emailadressen in de cc);
  • Via een chatgroep met telefoonnummers (bijv. Whatsapp of Signal);
  • Via het Samen Meten forum (hier!);
  • Ik heb een andere manier (beschrijf je idee in de comments);
  • Ik heb geen behoefte aan onderling contact;

Laat het weten in een reactie hieronder. De komende maanden zullen we verschillende manieren uitproberen en een keuze maken.

Hallo Sylke,
LV2 gebruikt de volgende communicatie methodes:

  1. nieuwsbrief (verzonden naar zo’n 150 -2 00 geïnteresseerden). Verzending via blind copy om anonimiteit van ontvangers te waarborgen. Alleen lv2@kpnmail.nl en frans.kets@kpnmail.nl zijn zichtbaar. Inhoud: voortgangsrapport, resultaten van studies (bijv analyse vuurwerk), informatie over contacten met gemeente, congressen, etc. Ontvangers óók RIVM, DVMR, PZH, gemeente en andere CS groepen (gesteld dat zij aangegeven hebben dat zij deze nieuwsbrief willen ontvangen)
  2. wat wij noemen: clusterrapportages. Wij hebben de gemeente opgedeeld in verschillende gebieden, ieder met een eigen soort lucht probleem. Voor elk van deze een verhaal met gemiddeldes van metingen in de cluster, en een uitleg over aard van vervuiling. Niet erg technisch, maar heel goed om de huisvesters van meetapparatuur die niet bij noodzaak geïnteresseerd zijn in details bij te praten. Voor deze doelgroep hebben wij tot nu toe één bijeenkomst georganiseerd, waarbij vooral ook de gezondheidskant aan de orde komt.
  3. wij zijn bezig met onze eigen website.
  4. de meeste informatie, maar heel specifiek de voortgangsrapporten en de presentaties die wij gegeven hebben staan op het forum. Dat heeft daardoor een goede archieffunctie.
  5. Contacten bij RIVM bijeenkomsten, Koppelting mtgs en dergelijke. Niet altijd technisch, maar wel duidelijk een netwerk functie. Discussies op het forum gaat meestal tussen mensen die elkaar via deze bijeenkomsten hebben leren kennen.

Als je geïnteresseerd bent voegen we je graag toe aan onze email lijst (voortgangsrapportages). Als jullie ook zo’n rapportage systeem hebben: graag naar ons adres, en tegelijkertijd ook archiveren op het forum.

Vriendelijke groet, Frans Kets

Ik weet niet zo goed of dit de juiste plek is, maar sinds een paar dagen is ook in de omgeving smidslaan 12 een metertje actief (direct ten noorden van de OLAM/OFI). Vooralsnog gaan de metingen gelijk op met die uit de directe omgeving. Grtz, Henk

Dag Henk,

Bedankt voor het ophangen van de meter. Jouw meetvraag ging over windrichting en OFI, het effect op fijnstof daarvan. Vind je het goed als ik dit voeg bij de vraag op de kaart: Hoe verhoudt de luchtkwaliteit zich rond de fabrieken in Zaanstad met de WHO-waarde gedurende een jaar?

Groeten,
Sylke

Lijkt mij een prima vraag, dank je wel.