Feedback Samen Analyseren Tool

8)Als ik de slider bij een timeseries klein maak, ik wil een enkele dag zien, dan “hangt” de browser.
Het lijkt zelfs of de server het opgeeft
Op hele korte periodes zou ik behalve datum ook graag tijd zien.

  1. ENHANCEMENT: Nu zijn de eerste drie kleuren voor een Groep orange, blue, brown (in vaste volgorde).
    Een gebruiker kan niet eigen kleuren kiezen. Nou ja dat geeft ook geen keuzestress, maar als je toch vast definieert, kunnen hier dan primaire kleuren (eg rgb) ivm leesbaar onderscheid voor gekozen kunnen worden ?

  2. ENHANCEMENT: Vergelijk van twee gemeentes (bv Den Haag met Bleiswijk) is nu niet mogelijk

3)ENHANCEMENT TOEVOEGING:
filter: alleen sensoren met een plausibiliteit (gedurende de hele periode) boven x

  1. ENHANCEMENT: Bij filteren staat maximale waarde zonder eenheid. Als je meerdere filter mogelijkheden gaat bieden, dan in ieder geval per filter waarde de eenheid erbij

  2. ENHANCEMENT: bij de tabel functie wordt het KNMI gegevens datapercentage niet gedisplayed.

  3. ENHANCEMENT: Als ik bij tabel een search doe, dan wordt er alleen in de huidige pagina gezocht en niet in de volgende pagina’s

  4. ENHANCEMENT: Als ik een download doe, dan worden LML en KNMI data niet gedownload

  5. ENHANCEMENT: Een extra view: een calendar plot, met daarin de overtredings dagen van de daggemiddeldes, genomen over de hele groep, groter dan x ug/m3

1 like

Dankjewel Walter voor de feedback. Fijn dat je zo uitgebreid de tool hebt getest.

Om maar te beginnen met je vraag (nummer 7), in de allereerste versie van de tool was het inderdaad mogelijk om zelf een bestand in te lezen. Deze functionaliteit hadden we als fix voor het langzame downloaden. Zodat je na het laden van de gegevens deze zelf kon opslaan en een volgende keer weer kon inlezen. De versie waar we nu mee bezig zijn, heeft een intern geheugen waardoor het herladen van de gegevens die al eens zijn opgevraagd snel gaat. Vandaar dat de functionaliteit van het inladen van een bestand, niet meer aanwezig is.

Op de andere punten kom ik later terug. We zijn er nu mee bezig en dan kan ik je laten weten welke we hebben aangepakt.

Elma, namens Samen Meten

Hier een korte terugkoppeling van wat er o.a. is aangepast na de testperiode:

Een update van de aanpassingen die nu online te gebruiken zijn:

  • De kleuren zijn aangepast. Als je zelf meer daarmee wilt spelen, maak dan eerst veel verschillende groepen aan, dan kan je daarna die kleuren gebruiken.
  • Eenheid toegevoegd in stap2 bij de invoer van de maximale waarde
  • In de tabel wordt nu ook de databeschikbaarheid van de KNMI-stations getoond
  • Zoeken in de tabel gaat over de pagina’s heen
  • De x-as van de timeseries plot is nu afhankelijk van de tijd die je selecteert. Bij het selecteren van 1 dag zie je elk uur.
  • De gemeentes zijn ge-update met de grenzen van 2024
1 like