Leuke nieuwe video over ikea sensor en filter

Wat goed! Weet jij welke sensor er in deze ikea kit zit? En is er een manier om je data te downloaden?

Beste Anabel

Zelf heb ik geen hands-on ervaring met deze sensoren.
Maar ik vind het een mooi ontwerp met een laagdrempelig user interface, en ook nog zomaar kant en klaar, in de winkel te koop !
Primaire toepassing lijkt me, zoals in de video getoond wordt, binnenshuis met eventueel een koppeling met filtersysteem.

Wat na speuren op internet doet me vermoeden dat het een sensor uit de pm1006 familie kan zijn.

Hobbyisten weten dit soort apparaten de data te ontfutselen, maar dat is vooralsnog niet een simpele ‘druk op de knop’ oplossing.

Hieronder wat links voor details(niet allemaal van dit specifieke type, maar wel dezelfde familie)

1 like

Heel interessant Walter! Dit maakt direct inzicht in de luchtkwaliteit toegankelijk voor heel veel mensen, ook al gaat het hier wel om binnenlucht. Zou het apparaatje ook geschikt zijn voor buiten? En ik vroeg me inderdaad ook af of je de data kan downloaden, maar voor nu is dus voor de meeste gebruikers alleen realtime data af te lezen.