LV2 is niet meer operationeel

Ik heb - zoals redelijk bekend - begin 2023 om een aantal persoonlijke redenen het werk aan LV2 (Lucht Voor Leidschendam-Voorburg) moeten staken.

Er was gelukkig een aantal medewerkers met ideeën hoe het verder moest, en zij waren goed op weg met het oprichten van een website (Lv2.nl) en met contacten met de gemeente, o.a. voor het plaatsen van Palmesbuisjes.

Deze week kreeg ik van één van de medewerkers het volgende bericht:
“LV2 als entiteit bestaat al geruime tijd niet meer. Criteria zoals het houden van vergaderingen, uitgeven van nieuwbrieven, toespreken van De Raad, en in de lucht houden van een www worden niet meer gehaald.”
Ik heb begrepen dat één van de medewerkers de uitgezette meetapparatuur blijft onderhouden. De metingen gaan dus nog door.

Met het bovenstaande bericht is een streep gezet onder een initiatief dat vanaf 2017 actief is geweest. Hopelijk staat er binnen de regio Den Haag weer iemand op met een warm hart voor een betere luchtkwaliteit. Met de sterk verbeterde software van RIVM en de regelmatige samenwerking in de provincie zal het in de lucht brengen en houden van een nieuw burgerinitiatief minder moeite kosten dan wat het geval was in de eerste jaren van LV2. Wie meldt zich?

Frans Kets